Måndag!


Spännande att jag har tre lektioner idag, varav tre är utan lärare. Jag tycker endå att Mp09 klassen klarar detta galant, vi är elite.

På matten idag försökte vi lära våran utbytesstudent Estelle lite svenska, så vi körde igång hipp hipp svenska för nybörjare. Sedan lärde vi henne de allra viktigaste svenska orden såsom '' Nu är det lunch'', snabbköp, köttbullar, kuk och fan. Känns som att Estelle har en otroligt bra grund att stå på nu när hon ska lära sig det svenska språket!

Nu har jag slutat... jag ska fisa iväg på stan och kika lite, sedan får jag väl gå hem och städa lite.. yay


Text translated through google translate!
(Estelles part!)

Exciting because I have three classes today, three of whom are without teachers. The mp09 class can handle it gracefully though, we are elite. 

In math today, we tried to teach our exchange student Estelle some Swedish, so we started hip hip Swedish for beginners. Then we taught her the most important Swedish words such as''Now it's lunch,'', supermarkets, meat balls, cock and shit. Feels like Estelle has a really good foundation to stand on now that she should learn the Swedish language!
Class is over for today.. im going to fart away on the town and look around little, after that I will probably go home and clean the apartment.. yay

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback